Termeni si conditii generale de transport

A. Parti contractante

A.1. Prestatorul serviciilor

MOKATRANS S.R.L. (in continuare: Prestator)

Sediul social: Judet Suceava, Localitate Fantana Mare, Str. RACIULENI, nr. 18 A

Cod postal: 727566

Adresa: Judet Suceava, Localitate Fantana Mare, Str. RACIULENI, nr. 18 A, cod postal 727566

Numarul de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului: J33/746/2014

CUI/CIF: 33552753

Preluarea comenzilor:

Telefon: +40758 606 545

Email: contact@mokatrans.ro

Pagina web: mokatrans.ro

Activitatea companiei: servicii de curierat si alte servicii postale care nu inlocuiesc serviciile postale universale pe teritoriul Romaniei conform art.2 pct.29 din OUG 13/2013 privind serviciile postale.

Serviciile companiei: MOKATRANS S.R.L. se refera la servicii de transport persoane, colete si transport auto exclusiv in calitate de catre Prestator, cu respectarea conditiilor specificate in Termeni si Conditii generale de transport.

Serviciul de transport colete: reprezinta un serviciu de curierat prin cadrul caruia se efectueaza transportul intr-o anumita perioada de timp comunicata la ridicarea coletului – in cadrul caruia prestatorul de servicii isi asuma obligatia ca va avea coletul sub supraveghere pana la incercarea expedierii acestuia, in asa fel incat Prestatorul beneficiaza de posibilitatea ca, in timpul efectuarii serviciului de transport de curierat, sa dispuna modificarea Adresantului sau a adresei de destinatie a coletului si sa ia masurile necesare in cazul in care livrarea a fost efectuata cu succes.

Serviciul de transport persoane: serviciu de transport rutier contra-cost care, conform art. 3 din OG nr. 27/2011, se efectueaza prin incasarea unui tarif sau a echivalentului in natura ori in servicii.
Prin transport rutier international se intelege transportul rutier care se efectueaza intre capul de traseu de plecare si capul de traseu de destinatie, situate pe teritoriul a doua tari diferite.

Transportul rutier international contra-cost de persoane prin servicii regulate speciale si servicii ocazionale se efectueaza de catre operatorii de transport rutier si cu autovehicule avand minim noua locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto, precum si de catre intreprinderile autorizate numai cu autovehicule avand noua locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto.

Serviciul de transport auto: serviciu de transport prin cadrul caruia se efectueaza transportul autoturismelor pe platforma intr-un anumit timp de tranzit comunicat initial – in cadrul caruia prestatorul de servicii postale isi asuma obligatia ca va avea autoturismul sub supraveghere pana la incercarea expedierii acestuia, in asa fel incat Prestatorul dispune de posibilitatea ca, pe parcursul efectuarii serviciului de transport, sa dispuna schimbarea Adresantului sau a adresei de destinatie a autoturismului si sa ia masurile necesare in cazul in care livrarea a fost efectuata cu succes.

A.2. Clientul, solicitantul serviciilor

Clientul este persoana fizica, persoana juridica, societatea comerciala fara personalitate juridica sau alta organizatie care, conform Termenilor si Conditiilor generale de transport, face parte din una dintre urmatoarele categorii:

Solicitantul serviciilor: persoana fizica, persoana juridica, societatea comerciala fara personalitate juridica sau alta organizatie, care solicita serviciile Prestatorului, indicand datele sale, prin comanda scrisa (depusa prin pagina web sau prin e-mail), conform Termenilor si Conditiilor Generale sau conditiilor stabilite individual si acceptate de comun acord – prin confirmarea in scris, care se poate dovedi si ulterior, a conditiilor stabilite prin Termenii si conditiile preliminare acestui acord. Statutul de Client al serviciilor nu exclude ca, in procedura de expediere, clientul sa fie totodata Prestator sau Adresant, fapt care trebuie sa fie specificat in mod evident in datelepe care le furnizeaza Prestatorului.

Adresant: persoana fizica, persoana juridica, societatea comerciala fara personalitate juridica sau alta organizatie, care este indicata ca si Adresant pe colet, pe ambalajul coletului sau pe lista aferenta acestuia, respectiv pe comanda depusa de catre Clientul serviciilor, persoana careia urmeaza a-i fi expediat coletul de catre curierul partenerului Prestatorului.

Consumator: Clientul serviciilor persoana fizica, care actioneaza in afara meseriei, ocupatiei individuale sau a activitatii sale comerciale.

  1. Obiectul contractului

1. Obiectul contractului privind serviciul de transport

1.1. Intocmirea contractului

Contractul se va incheia intre partile Prestator si Client, cand Clientul va trimite prin pagina web www.mokatrans.ro a Prestatorului sau prin e-mail comanda/rezervarea sa scrisa, cu acceptarea conditiilor prevazute in Termenii si Conditiile si comanda va fi disponibila Prestatorului.

Conform punctului A.2., beneficiarului ii este adus la cunostinta si accepta faptul ca, prin depunerea comenzii online pe pagina web a Prestatorului, solicita in mod expres ca, prestatorul sa demareze procesul de rezervare, inainte de expirarea termenului dat pentru Client de a-si exercita dreptul de retragere/renuntare.

Confirmarea in scris trimisa ca si raspuns la comanda Prestatorului inseamna inceperea indeplinirii contractului de prestari servicii.

Partile pot proceda diferit fata de conditiile specificate in prezentul document, in cazul contractului de prestari servicii, de comun acord si daca legislatia referitoare nu interzice acest lucru.

2.1.1. Drepturi si obligati ale Clientului

  1. Biletul de calatorie este nominal si nu poate fi transmis sub nici o forma altei persoane. Acesta trebuie sa fie prezentat la cererea personalului firmei sau a autoritatilor abilitate de control.
  2. Biletul de calatorie trebuie sa se gaseasca in permanenta asupra calatorului, acesta avand obligatia sa-l prezinte atat organelor de control ale Statului Roman, cat si organelor de control proprii ale transportatorului. In acest sens calatorul are obligatia de a solicita conducatorului auto eliberarea biletelor de calatorie, in momentul achitarii acestora.
  3. Biletul constituie dovada incheierii contractului de transport intre transportator si pasagerul detinator al acestuia, a carui identitate trebuie demonstrata la cerere.
  4. Biletele pierdute, distruse sau furate nu se inlocuiesc, nu se vor emite duplicate, iar pasagerul nu va fi despagubit in astfel de cazuri.
  5. Unele tarife speciale au conditii care pot restrictiona sau interzice modificarea rezervarii si pot limita sau elimina restituirea sumelor de bani reprezentand pretul biletelor, in cazul anularii sau neefectuarii calatoriei.
  6. Rezervarea pentru segmentul de intoarcere in cazul biletelor dus-intors este obligatorie si trebuie facuta cu cel putin 7 zile inainte de data calatoriei de intoarcere, chiar si pentru biletele cu data fixa de intoarcere.
  7. Accesul calatorilor in mijlocul de transport se realizeaza in felul urmator: accesul persoanelor care poseda bilete de calatorie achizitionate din agentii, accesul calatorilor care poseda rezervari si apoi calatorii care doresc sa achite contravaloarea biletului de calatorie la conducatorul auto, in limita locurilor disponibile.
  8. Cererile de returnare, cererile de despagubire si/sau reclamatiile privind efectuarea calatoriei (cu exceptia celor de bagaje pierdute) se vor depune in scris la sediul transportatorului specificat intr- un interval de maxim 30 de zile, de la data imbarcarii, in cazul biletelor dus, sau de la data calatoriei de intoarcere in cazul efectuarii cursei de intoarcere, in cazul biletelor dus-intors.
  9. In pretul calatoriei sunt incluse 40 kg de bagaj in limita spatiului disponibil si un bagaj de mana de max. 5kg. Pentru bagajele cu greutate mai mare de 40 de kg, dar nu mai mult de 100 de kg, pretul biletului se va majora cu, in limita spatiului pentru bagaje disponibil. In orice situatie pasagerul nu trebuie sa includa in bagajele sale: obiecte al caror transport este interzis prin legi sau reglementari in vigoare in oricare tara de plecare sau destinatie sau curse interne, obiecte care conform opiniei transportatorului, sunt improprii pentru transport datorita greutatii, dimensiunilor, naturii sau ambalajului, cum ar fi: materiale explozive, munitie, materiale iritante, gaze comprimate (butan, propan, oxigen) lichide inflamabile, animale vii.
  10. Pasagerii se obliga sa respecte prevederile tarilor tranzitate, referitoare la documentele de intrare/iesire, prevederile vamale, financiar administrative, referitoare la persoana sau la bagajele sale.
  11. La bordul autocarelor fumatul, consumul bauturilor alcoolice si a drogurilor sunt interzise. De asemenea, accesul in autovehicule a persoanelor aflate in stare de ebrietate sau sub influenta drogurilor este interzis.
  12. Pasagerii sunt obligati ca la imbarcare si in statiile de coborare sa-si supravegheze personal bagajele. Nu raspundem de urmarirea bagajelor si pe cale de consecinta de lipsa acestora la destinatie.

 

2.1.2. Drepturi si obligatii ale Prestatorului

  1. Transportatorul nu garanteaza existenta locurilor libere pentru intoarcere la data solicitata de catre pasager si nu va fi tinut responsabil pentru daunele suferite de pasager, ca urmare a imposibilitatii efectuarii calatoriei de intoarcere la data solicitata de acesta, in lipsa confirmarii.
  2. Transportatorul si agentiile sale isi rezerva dreptul de a vinde locurile neconfirmate telefonic. Posesorul unei rezervari este obligat sa se prezinte la imbarcare (la autovehicul sau agentie, dupa caz) cu minim 30 min. inainte de plecarea in cursa in vederea achizitiei legitimatiei de calatorie, in caz contrar se pierde rezervarea.
  3. Orice modificare ceruta dupa efectuarea rezervarii se supune prezentului Regulament privind anularea, reprogramarea sau returnarea contravalorii tichetelor de rezervare si a biletelor. In acest sens avem urmatoarele situatii posibile:
  4. In cazul anularii cursei din motive de forta majora, din partea transportatorului, toate rezervarile vor fi reprogramate in functie de acceptul calatorului. Daca forta majora se mentine mai mult de 5 zile, atunci calatorul este indreptatit la returnarea contravalorii biletului de calatorie sau reprogramarea acesteia in limita locurilor disponibile.
  5. In cazul in care calatorul doreste sa renunte la efectuarea calatoriei, renuntarea se face in intervalul de timp care excede cele 48 de ore inainte de ora imbarcarii, atunci se returneaza 100% din valoarea achitata. Daca renuntarea se face in intervalul de timp situat intre 48 si 24 de ore inainte de ora imbarcarii, atunci se poate reprograma calatoria pentru o data viitoare in functie de cerintele clientului fara alte costuri suplimentare. Daca renuntarea se face in ziua imbarcarii atunci obligatia de restituire a vreunei sume de bani din partea transportatorului, nu subzista.
  6. In cazul in care calatorul doreste modificarea cursei de imbarcare, aceasta se poate face numai cu 48 ore inainte de imbarcare.
  7. Transportatorul nu raspunde pentru bagajele pasagerului, atat cele de cale cat si bagajele de mana.
  8. Transportatorul nu este responsabil in cazul pierderii, furtului sau deteriorarii de bunuri si obiecte de valoare cum ar fi (bani, bijuterii, obiecte de arta, camerele foto, video, computere, aparatura electronica….etc), aflate in portbagajul vehiculului sau in bagajul de mana al pasagerilor. Deteriorarea unor bunuri in cazul unor accidente de circulatie in care este implicat mijlocul de transport, este suportata de societatea de asigurare la care transportatorul detine polite de asigurare.
  9. Transportatorul isi rezerva dreptul de a modifica in orice moment tarifele, statiile sau orarele de circulatie fara nici un preaviz, tiparirea rezervarii sau posesia biletului presupune implicit acceptarea prezentelor “Termeni si Conditii” de catre calator.
  10. Transportatorul va depune toate eforturile pentru a transporta pasagerul si bagajele sale intr-un termen rezonabil. Orele indicate pe bilet, in orare si in alte documente nu sunt garantate si nu fac parte din contractul de transport. Transportatorul poate sa-si substituie alti transportatori sau sa utilizeze alte autocare decat cele prevazute, fara preaviz. Orarele sunt susceptibile de modificare fara preaviz.
  11. Transportatorul nu este raspunzator pentru erorile sau omisiunile din orare care nu sunt controlate de acesta.
  12. Transportatorul nu isi asuma nicio raspundere pentru cursele in conexiune si nu isi asuma nicio responsabilitate pentru intarzierile curselor si/sau pentru pierderile suferite de catre pasager, ca urmare a acestor intarzieri. Orele de sosire depind de timpul de asteptare din granite si de pe sosele. De asemenea transportatorul nu isi asuma niciun fel de raspundere in situatia in care cursele sunt deviate de la traseul inscris in graficele de circulatie de catre organele de politie sau pentru stationarile prelungite ordonate de orice institutii abilitate ale statului.
  13. Transportatorul nu va suporta niciun fel de pagube referitoare la pierderea curselor de avion, pierderea curselor de tren sau altor curse rutiere de calatori (contravaloarea biletelor de calatorie si orice alte prejudicii subsecvente datorate neajungerii la destinatie s.a.), in conditiile in care acesta respecta legislatia privind inlocuirea autovehiculului in termen
  14. Transportatorul nu poate fi raspunzator pentru intarzieri fata de graficul de transport, in conditiile unor evenimente de pe traseu (accidente, trecere cu bacul, santiere, deviere sau restrictionare trafic) sau miscorarii vitezei medii de circulatie, ca efect al aglomerarii tronsoanelor de drum.
  15. Transportatorul nu isi asuma raspunderea pentru cheltuieli suplimentare determinate de lipsa documentelor calatorului.
  16. Transportatorul si agentii sai nu isi asuma nicio responsabilitate in cazul in care un pasager nu respecta prevederile din Termeni si Conditii.
  17. Transportatorul asigura pasagerii pentru toate vatamarile corporale rezultate din deplasarea vehiculului si din prezenta lor in vehicul. Asigurarea nu acopera vatamarile corporale sau a bagajelor transportate, generate din vina pasagerului.

 

Achizitionarea biletului de calatorie are valoare contractuala si posesorul acestuia accepta implicit conditiile contractuale cuprinse in “Termeni si Conditii”.

 

2. Obiectul contractului privind serviciul de transport auto

Societatea MOKATRANS S.R.L., in calitate de catre Prestator, prin servicii de transport auto, in baza comenzii Clientului si pe cheltuiala si riscul Clientului, efectueaza activitati de transport auto pe platforma, conform Termenilor si Conditiilor Generale prevazute in prezentul document, privind autoturisme cu masa de pana la 3500 Kg . Clientul va tine legatura cu Prestatorul pe intreg parcursul contractului si are dreptul de a solicita informatii de orice fel de la acesta. Transportul autoturismului, incepand de la ridicarea acestuia si pana la expediere, se va efectua de catre Prestator, in conditiile legale impuse de catre Client si a datelor furnizate de catre acesta.

In baza contractului, Prestatorul se angajeaza sa furnizeze transportul autoturismului conform conditiilor precizate in Termenii si Conditiile de transport si conform conditiilor legii in vigoare referitoare la activitatea Prestatorului si livrarea acestuia catre Adresantul stabilit de catre Client sau celui indreptatit, in baza datelor furnizate de Client si contra cost.

1.1. Drepturi si obligati ale Clientului

  1. Confirmarea comenzii constituie dovada incheierii contractului de transport auto intre transportator si detinator autoturismului, a carui identitate trebuie demonstrata la cerere.
  2. Cererile care nu se prezinta sub forma aprobata de societatea transportatoare, fara specificatiile privind data, ora si ruta de transport pentru care au fost emise, nu sunt valabile.
  3. Unele tarife speciale au conditii care pot restrictiona sau interzice modificarea comenzii si pot limita sau elimina restituirea sumelor de bani reprezentand pretul serviciilor prestate, in cazul anularii sau neefectuarii transportului.
  4. Clientul este obligat sa prezinte la ridicarea autoturismului documentele de vanzare cumparare, factura sau orice fel de act de proprietate al acestuia in conformitate cu prevederile legale ale Uniunii Europene.
  5. Clientul este obligat sa prezinte o copie dupa actul de identitate al expeditorului, precum si certificatul masinii si CRM.
  6. In cazul in care se efectueaza transportul unui atutoturism personal, clientul este obligat sa prezinte documentele care ateste achitarea taxelor si impozitelor din tara de provenienta a autovehiculului.
  7. Clientul are dreptul de a solicita transportul autovehiculelor noi, second hand sau avariate.

 

1.1. Drepturi si obligati ale Prestatorului

  1. Prestatorul are dreptul de a refuza cererea clientilor care solicita transportul autovehiculelor peste masa maxima admisa pe platforma.
  2. Prestatorul nu isi asuma raspunderea pentru transportul autovehiculelor inregistrate ca si furate.
  3. Prestatorul nu isi asuma raspunderea si nu poate fi tras la raspundere pentru pagube materiale aduse autovehiculului inainte si dupa efectuarea transportului.
  4. Prestatorul nu poate fi tras la raspundere pentru orice daune de ordin estetic (zgarieturi, indoieturi) provocate de catre conditiile de drum sau mediul inconjutaror (de exemplu: pietre, ramuri, grindina, etc).
  5. Prestatorul are obligatia de a transporta vehiculul de la locatiile de plecare si destinatie specificate de catre client in cererea scrisa.
  6. Prestatorul are obligatia de a efectua serviciul de transport auto folosind platforme omologate.
  7. Prestatorul isi rezerva dreptul de a factura cheltuielile suplimentare care pot aparea in urma modificarii traseului la solicitarea clientului.

 

3. Obiectul contractului privind serviciul de transport colete

Societatea MOKATRANS S.R.L., in calitate de catre Prestator, prin servicii de curierat, in baza comenzii Clientului si pe cheltuiala si riscul Clientului, efectueaza activitati de transport persoane, transport colete, si transport auto adica activitati de transport si servicii postale, conform Termenilor si Conditiilor Generale prevazute in prezentul document, privind obiectele corespunzatoare acestuia ca si marime, greutate, continut si ambalaj, pe teritoriul Romaniei si pe teritorii specifice din strainatate. Clientul va tine legatura cu Prestatorul pe intreg parcursul contractului si are dreptul de a solicita informatii de orice fel de la acesta. Transportul coletului, incepand de la ridicarea coletului si pana la expediere, se va efectua de catre Prestator, in conditiile legale impuse de catre Client si a datelor furnizate de catre acesta.

In baza contractului, Prestatorul se angajeaza sa furnizeze transportul coletelor de marimea, greutatea, continutul si ambalajul corespunzatoare prevazute in Termenii si Conditiile de transport si conform conditiilor legii in vigoare referitor la activitatea Prestatorului si livrarea acestora catre Adresantul stabilit de catre Client sau celui indreptatit, in baza datelor furnizate de Client si contra cost.

Coletul: coletul corespunzator limitelor de marime si greutate stabilite prin prezentul document – prevazut cu adresa Adresantului pe colet, pe invelisul acestuia sau pe lista apartinatoare.

C. Intocmirea, modificarea, terminarea contractului

C.1. Intocmirea contractului

Contractul se va incheia intre partile Prestator si Client, cand Clientul va trimite prin pagina web www.mokatrans.ro a Prestatorului sau prin e-mail comanda sa scrisa, cu acceptarea conditiilor prevazute in Termenii si Conditiile privind continutul coletulului de cel putin 0,1 kg si cel mult 2000 kg (colet postal maxim 40 kg/buc) si comanda va fi disponibila Prestatorului.

Conform punctului A.2., beneficiarului ii este adus la cunostinta si accepta faptul ca, prin depunerea comenzii online pe pagina web a Prestatorului, solicita in mod expres ca, prestatorul sa demareze activitatea de curierat, inainte de expirarea termenului dat pentru Client de a-si exercita dreptul de retragere/renuntare.

Confirmarea in scris trimisa ca si raspuns la comanda Prestatorului inseamna inceperea indeplinirii contractului de prestari servicii.

Partile pot proceda diferit fata de conditiile specificate in prezentul document, in cazul contractului de prestari servicii, de comun acord si daca legislatia referitoare nu interzice acest lucru.

In cazul in care Termenii si Conditiile stabilesc formatul in scris ca fiind forma contractului, contractul de prestari servicii va fi intocmit in acelasi timp cu semnarea contractului scris – de catre fiecare parte contractanta. Ambele parti au obligatia de a lua la cunostinta faptul ca Termenii si Conditiile se considera o intelegere scrisa, care este inregistrata de catre Prestator intr-un mod in care se pot identifica individual si care, dupa indeplinire, poate fi accesata in evidentele Prestatorului.

Nici una dintre partile contractului nu poate proceda altfel fata de cum impun regulile stabilite in Termeni si Conditii, in situatia in care acest lucru ar pune in pericol viata, sanatatea, integritatea corporala, respectiv dreptul Adresantul la preluarea coletului in siguranta.

Contractul incheiat intre partile Client si Prestator are o perioada de valabilitate limitata, maxim pana cand serviciul comandat de Client a fost remunerat. In cazul in care plata taxei se face anticipat expedierii coletului, atunci relatia contractuala dintre parti va ramane valabila pana la preluarea pe baza de document justificativ a coletului de catre Adresantul indicat sau de catre alta persoana cu drept de preluare sau reprimire, conform Termenilor si Conditiilor Generale.

C.1.1. Drepturi si obligati ale Clientului

1) Clientul se obliga sa transmita in scris solicitarea/comanda pentru realizarea contractului prin pagina web a Prestatorului, sau prin email-ul acestuia, precizand toate datele necesare sau indicarea acestora, cu conditia ca Clientul sa raspunda pentru toate responsabilitatile ce decurg din aceasta, daca va furniza urmatoarele date diferite de cum sunt in realitate:

  • datele Clientului (nume/denumire, adresa, numar de telefon, adresa de e-mail),
  • datele Adresantului (nume/denumire, adresa, numar de telefon, adresa de e-mail),
  • datele de facturare (nume/denumire, adresa, numar de telefon, adresa de e-mail, in cazul firmelor CUI-ul),
  • date detaliate despre colet, marimea coletului, greutate exacta, greutatea volumetrica, greutatea pentru factura, continutul coletului, cantitate, locul de origine si masura,
  • numele si numarul de telefon al persoanei de contact,
  • taxa de expediere (cheltuieli de transport, asigurarea, alte cheltuieli)
  • modalitatea de plata aleasa.

Clientul are obligatia de a lua cunostinta faptul ca Prestatorul nu accepta comenzi prin canal verbal sau personal la serviciul clienti al Prestatorului, respectiv prin telefon, ci toate datele solicitate de catre Prestator trebuie trimise in format electronic. Dupa plasarea cererii/comenzii, dupa confirmarea Prestatorului, Clientul se obliga sa tipareasca documentul de transport si celelalte documente insotitoare eventual trimise in format electronic de catre Prestator si sa completeze toate acestea pe propria sa raspundere si sa transmita documentele la locul ridicarii coletului. Inceperea contractului de prestari servicii incheiat intre cele doua parti este dovedita prin datarea Prestatorului, indicarea datei exacte a ridicarii si semnatura curierului care este insarcinat cu ridicarea coletului.

Clientul este obligat sa ia la cunostinta faptul ca, prin finalizarea comenzii pe pagina web a Prestatorului, si declara pe propria raspundere faptul ca in colet nu exista nici un continut ilegal sau periculos, in conformitate cu prevederile Internationale de transport, si isi asuma raspundere legala totala pentru continutul coletului si raspunderea materiala in cazul prejudiciilor financiare aduse Prestatorului.

2) Prestatorul se obliga sa ridice pachetul/coletul – daca partile contractante nu s-au inteles altfel – in cazul in care Prestatorul l-a impachetat in mod corespunzator tipului, naturii si cantitatii, continutului iar continutul acestuia nu poate fi accesat fara deteriorarea ambalajului, respectiv a sigilului. Recomandarile facut de catre Prestator cu privire la impachetarea coletelor pot fi revizuite in prezentul document. Aceste recomandari sunt doar sugestii, dar Clientul ia la cunostinta ca ambalarea coletului in mod corespunzator tipului si conform punctului E.1.2 cade sub raspunderea sa.

3) Clientul este obligat sa plateasca taxa aferenta prestarii serviciilor. Clientul poate sa declare o alta persoana decat persoana sa care va suporta cheltuielile (respectiv adresa de facturare diferita de cea a Clientului), precum si datele acestuia (nume/denumire, domiciliu/sediu, pentru societati CUI si numar de inregistrare la ORC, numar de telefon, adresa de e-mail). Clientul se obliga sa ia la cunostinta faptul ca, daca cel care va suporta cheltuielile aferente taxei de prestari servicii va intarzia plata mai mult de 5 zile, Prestatorul are dreptul de a solicita Clientului plata taxei prin trimiterea unei copii dupa factura catre acesta. Clientul ia la cunostinta si isi exprima acordul in privinta achitarii taxei si are aceleasi obligatii ca si persoana care suporta cheltuielile. In lipsa platii totale sau partiale a taxei de prestari servicii, Clientului ii poate fi solicitata suma datorata in totalitate.

Clientul este obligat sa specifice in comanda modalitatea de plata a taxei serviciului de transport avand in vedere punctul F.2 (plata in avans sau ramburs si indicarea modalitatii de plata). Taxa pentru serviciu se va achita – daca nu este prevazut altfel in Termenii si Conditii sau de catre parti – in maxim opt zile lucratoare dupa preluarea primei facturi privind taxa pentru serviciu emis dupa livrarea coletului. Termenul de plata se poate prelungi, cu conditia de a exista o forma scrisa al acestei solicitari.

4) Clientul isi asuma obligatia de a lua la cunostinta si de a comunica caracteristicile pachetului Prestatorului. Prestatorul verifica pachetele preluate, pentru a vedea daca greutatea si marimea corespund cu cele specificate de catre Client.

5) Clientul isi exprima consimtamantul ca, in cazul in care numarul comenzilor care nu au fost inca in totalitate achitate de catre solicitant sau/si nu au fost expediate de catre Prestator, ajunge la sau depaseste 20 de bucati, sau daca valoarea comenzilor, indiferent de numarul coletelor, ajunge la sau depaseste suma bruta de 9000 RON, Prestatorul are dreptul de a refuza confirmarea si indeplinirea comenzilor care depasesc aceasta limita.

6) Clientul – in cazurile in care a fost indicat doar un numar de telefon fix pentru ziua ridicarii coletului – este obligat ca, in ziua ridicarii coletului, sa ramana in locul unde se gaseste telefonul fix, cu conditia ca, daca nu poate fi contactat si nu este nimeni la adresa telefonului fix dat de Client, atunci Prestatorul nu este obligat sa efectueze serviciul in cazul confirmarii comenzii sau depunerii din nou a acesteia, si. In cazul renuntarii la contract, Clientul este obligat sa plateasca Prestatorului o taxa indicativa.

7) Clientii au obligatia de a lua la cunostinta si de a accepta faptul ca Prestatorul respecta intocmai dispozitiile Clientului in ceea ce priveste dispunerea asupra coletelor si, in cazul utilizarii serviciului de transport de expediere cu ramburs, la plata sumei colectate si care trebuie transmisa, suma poate fi rambursata exclusiv Clientului. Prestatorul nu are controlul si nu va controla raporturile juridice (civile sau penale) dintre clientii sai, care beneficiaza de serviciile acestuia, responsabilitatea Prestatorului privind problemele de decontare dintre clienti si terti fiind exclusa.

8) Clientul – in conditiile in care nu tine personal legatura cu Prestatorul – isi poate exercita drepturile conform Termenilor si Conditiilor Generale de Transport si, in are dreptul de a instrui persoana de contact care se va numi separat, cu conditia ca este in totalitate riscul si responsabilitatea materiala si legala a Clientului, ca fiecare declaratie legala si fiecare act al persoanei de contact va fi considerat ca exercitarea legii de catre Client, iar Prestatorul, pe parcursul raportului juridic, nu este obligat sa controleze sub nicio forma natura relatiei dintre Client si persoana de contact si dreptul de procedura a persoanei de contact, respectiv persoana acestuia.

9) In cazul in care Consumatorul doreste sa-si exercite dreptul de retragere/anulare conform punctului D.2., este obligat sa transmita dorinta sa de retragere/anulareprin posta la adresa urmatoare: Str. Raciuleni, Nr. 18, 
Fantana Mare, Suceava sau pe cale electronica la e-mail: contact@mokatrans.ro, prin trimiterea modelului de scrisoare din anexa numarul 7, sau poate completa declaratia de retragere/renuntare de pe pagina de web www.mokatrans.ro. In cazul in care consumatorul isi depune declaratia prin e-mail sau prin pagina de web, Prestatorul va confirma Clientului imediat primirea retragerii/renuntarii pe suport durabil (de exemplu: prin e-mail). Declaratia de mai sus poate fi depusa doar de catre Clientul care se considera Consumator. Consumatorul are obligatia de a lua la cunostinta faptul ca, avand in vedere ca a cerut inceperea indeplinirii serviciului de transport inainte de expirarea termenului dreptului de retragere/renuntare, deci dupa indeplinirea in totalitate a serviciului de transport Consumatorul, nu va mai putea exercita dreptul de renuntare indiferent daca a avut cunostinta despre indeplinire sau nu.

C.1.2. Drepturi si obligatii ale Prestatorului

1) Prestatorul este obligat sa asigure Clientului formularele necesare – ordinele de expediere special concepute, confirmarile de comanda si alte formulare speciale (de exemplu: scrisoarea de trasura, factura proforma, ordin de vamuire import-export, ordin de ridicara marfa import, ”declaratie privind periculozitatea”, declaratie cu utilizare dubla, formular CITES) pentru solicitarea serviciilor in mod gratuit. Prestatorul declara ca aceasta obligatie, conform prezentului punct, se refera exclusiv la obligatia de a trimite formularele goale Clientului, nu include si verificarea formei si a continutului formularelor completate si predate direct partenerilor sai, respectiv celor trimise inapoi Prestatorului. Prestatorul este obligat doar sa transmita partenerilor sai formularele completate.

2) Prestatorul se angajeaza ca, in cazul solicitarii unei oferte de pret, sa trimita celor interesati o oferta care sa acopere si termenii si conditiile transportului cu conditia ca, in cazul in care cineva cere o oferta prin telefon, Prestatorul va indeplini cererea numai daca cealalta parte isi da acceptul de a fi contactata prin e-mail. Prestatorul nu isi asuma niciun fel de responsabilitate daca cel care suna la telefon va furniza o adresa de e-mail la care nu este asteptata nicio oferta.

3) Comanda scrisa pentru solicitarea serviciilor si trimisa de catre Client pe cale electronica, va fi confirmata de catre Prestator prin e-mail, la care va atasa pe cale electronica si documentele de transport care se vor tipari.

4) Prestatorul administreaza, organizeaza si transmite catre partenerul ales de Client comenzile sosite pe cale electronica si datele intrate in formularul de comanda.

5) In vederea indeplinirii serviciului de transport comandat de catre Client, Prestatorul va obtine si va incheia contracte de transport cu partenerul sai sau cu alt prestator, necesare pentru transmiterea coletului si va indeplini celelalte sarcini legate de transmiterea coletului. Prestatorul va incheia contractele de transport si celelalte contracte cu terti si cu partenerii sai in numele lui propriu, dar in beneficiul, pe riscul si pe cheltuiala Clientului.

6) In alegerea curierului sau ale altor transportatori, in stabilirea rutei si pe parcursul indeplinirii celorlalte obligatii ale sale, Prestatorul va proceda in mod economic, tinand cont de siguranta coletului. In unele cazuri, modul economic si siguranta, la transmiterea concreta de marfuri pot deveni contrare, deci realizarea uneia dintre cerinte se va face numai prin afectarea celeilalte. Din acest motiv, Prestatorul va trebui sa ia masuri, cu ajutorul carora va alege solutia care, in functie de aceste doua criterii, deservesc cel mai bine interesul Clientului.

7) Prestatorul este obligat sa urmareasca instructiunile Clientului. In cazul in care primeste o instructiune care ar putea pune in pericol transmiterea in mod economic si in siguranta a coletului, este obligat sa atraga atentia Clientului asupra acestui fapt. In cazul in care Clientul va repeta instructiunea in scris, Prestatorul este obligat sa efectueze acesta pe cheltuiala si pe riscul sau.

8) Prestatorul va informa Clientul in mod complet referitor la livrarea coletelor in baza comenzii – chiar si pe parcursul indeplinirii transportului coletului, la cererea expresa a Clientului, prin prezentarea numerelor de identificare ale comenzilor si / sau a numarului scrisorii de transport. Pe durata raportului juridic, Prestatorul, va tine legatura permanent cu Clientul care a comandat livrarea coletului, respectiv cu persoana de contact desemnata de catre acesta si cu partenerul in cauza, de asemenea va asigura fluxul informatiilor, posibilitatea depunerii de reclamatii, obiectiuni sau alte observatii si declaratii dintre Client si partener.

Cei care, conform prezentului contract, sunt considerati clienti, se pot informa direct de pe pagina de web al partenerului Prestatorului, care efectueaza trimiterea coletului sau de pe platforma Prestatorului https://www.mokatrans.ro

9) Pentru eficientizarea mentinerii legaturii cu clientii, Prestatorul ofera servicii pentru clienti la adresa din Suceava, in zilele lucratoare intre 9:00 – 18:00. In cadrul serviciului de transport pentru clienti, angajatii Prestatorului va pot da informatii in baza numerelor de identificare ale comenzilor/numarul scrisorii de trasura. Prestatorul nu inregistreaza convorbirile telefonice, deci informarea prin telefon sau alte declaratii verbale nu pot fi regasite, fapt ce trebuie avut in vedere de catre clienti in relatie cu Prestatorul.

Datele de contact ale Serviciului de transport de Clienti:

+4 0758 606 545,

contact@mokatrans.ro

10) Prestatorul are dreptul sa emita factura Clientului care sa includa toate cheltuielile survenite (de exemplu: amenda, taxa suplimentara, alte cheltuieli, despagubire exercitata de catre terte persoane fata de catre Prestator), pe durata valabilitatii serviciului de transport comandat si care reprezinta o dovada a nerespectarii legii sau a oricarora dintre prevederile Termenilor si Conditiilor Generale, savarsite de catre clienti, si care cad in responsabilitatea Prestatorului. Clientii sunt obligati sa ia la cunostinta faptul ca Prestatorul nu are dreptul de a controla caracterul legal si justificat al cheltuielilor, amenzilor, despagubirilor etc., aplicate Clientului din cauza comportamentului sau a declaratiilor acestuia si a altor activitati executate in relatie cu prezentul raport juridic, respectiv nu este obligat sa demareze nici un fel de procedura pentru contestarea sau verificarea legalitatii acestuia.

C.2. Modificari asupra contractului

Prestatorul are dreptul de a modifica prezentul contract numai in cazurile urmatoare:

C.2.1. Modificari asupra contractului efectuate de catre Prestator inainte de transmiterea coletului:

Prestatorul coletului – in cadrul dispozitiilor specificate ulterior – poate solicita un serviciu suplimentar, contracost si in acelasi timp cu plata eventualelor cheltuieli – si in mod special, poate sa modifice, sa renunte, respectiv poate sa ceara inapoi coletul inainte ca acesta sa fie transmis.

C.2.2. Modificari asupra contractului efectuate de catre Prestator dupa transmiterea coletului:

Prestatorul poate modifica si dupa transmiterea comenzii a datele referitoare la adresa – contra-cost si totodata achitarea cheltuielilor care survin – modificare care va fi luata in considerare de catre Prestator pana la inceperea expedierii, cu aplicarea corespunzatoare a regulilor referitoare la dispozitiile ulterioare.

In cazul in care modificarea adresei atrage dupa sine livrarea catre o noua adresa sau returul, vor fi achitate taxe de transport suplimentare.

D. Refuzul, terminarea, imposibilitatea prestarii serviciului de transport

D.1. Refuzul incheierii si indeplinirii contractului

Prestatorul este obligat sa refuze incheierea sau indeplinirea contractului referitor la servicii, in urmatoarele situatii specificate mai jos:

  • indeplinirea contractului aduce de la sine incalcarea legii sau acordurilor internationale;
  • continutul coletului transportat provoaca vatamarea sau pune in pericol in mod evident viata, sanatatea, integritatea corporala sau mediul;
  • coletul nu corespunde cu prevederile referitoare la coletele transmisibile in conditii speciale;
  • ambalajul coletelor nu corespunde cu prevederile prezentului document.

In cazul refuzului indeplinirii conform celor de mai sus, sau returnarea coletului, cheltuielile suplimentare ii revin Clientului si totodata si Prestatorului.

Prestatorul are dreptul de a refuza incheierea contractului in cazul in care:

  • Conditiile de circulatie necesare pentru indeplinirea serviciului de transport – exceptand motivelor legate de activitatile sale – nu sunt disponibile, sau indeplinirea serviciului de transport este suspendat sau limitat conform legislatiei,
  • Prestatorul are dreptul de a refuza incheierea contractului in cazul in care Clientul si/sau Prestatorul si/sau Adresantul are datorii expirate, neachitate partial sau in totalitate fata de catre Prestator. Prestatorul are dreptul de a refuza incheierea contractului chiar si daca persoanele mai sus mentionate si-au achitat suma capitalului datorat, dar inca nu au achitat costurile aditionale catre Prestator.

In cazul in care Clientul si/sau Prestatorul doreste sa demonstreze ca presupunerea nu este intemeiata, posibilitatea pentru aceasta se va oferi imediat si pe loc. In cazul in care, dupa cercetare, presupunerea a fost dovedita ca fiind neintemeiata, Prestatorul are obligatia de a ambala din nou coletul fara nicio taxa. In cazul acesta Prestatorul nu va putea invoca deficienta ambalajului.

D.2. Incetarea contractului

Terminarii contractului de prestari servicii se realizeaza in urmatoarele conditii:

  • Prestatorul indeplineste serviciul la care s-a angajat prin contract si Clientul si/sau persoana care suporta cheltuielile va achita integral contravaloarea serviciilor prestate;
  • coletul nu poate fi expediat iar partile nu mai au datorii una fata de cealalta;
  • prin acordul comun al partilor;
  • prin exercitarea dreptului Consumatorului de a se retrage/renunta: Consumatorul are dreptul de a se retrage fara motivare din contractul care a fost incheiat conform comenzii trimise catre Prestator si care este reglementat de Termenii si Conditii, in termen de 14 zile de la incheierea acestuia. In cazul in care Prestatorul, conform consimtamantului Consumatorului de la punctul C.1., a inceput deja efectuarea contractului incheiat intre Consumator si Prestator, respectiv prestarea serviciilor, atunci Clientul va avea dreptul de a renunta la contract, in termen de 14 de zile. Termenul de retragere/renuntare expira dupa 14 zile de la incheierea contractului.
  • Prestatorul este radiat de la Oficiul Registrului Comertului.

D.3. Coletele care nu pot fi expediate

In cazul in care, din motive independente de catre Prestator, coletul nu poate fi trimis Adresantului (sau altor persoane cu drept de preluare).

Pentru toate expeditiile in care Prestatorul a luat toate masurile de efectuare a livrarii, dar nu a reusit sa o livreze, expeditia va fi returnata automat (acolo unde este disponibil). Transportul si alte taxe suplimentare reprezentant costurile de retur, vor fi facturate catre Prestator. Pentru toate expeditiile in afara UE, se va contacta Prestatorul si se va procesa expeditia in modul indicat de acesta. Prestatorul va plati costurile de transport, precum si o taxa suplimentara pentru procesarea fiecarei asemenea expeditii nelivrabile. In cazul in care Clientul si/sau Prestatorul nu va achita cheltuielile returnarii coletului, sau daca returnarea, din motive independente de catre Prestatorul de servicii postale, nu este posibila, coletul va fi considerat nereturnabil.

D.4. Colet nereturnabil

Prestatorul se obliga sa pastreze coletul nereturnabil. Daca Prestatorul nu primeste nici o instructione din partea clientului sau ale Adresantului cu privire la livrarea expedierii in termen de 9 luni de la data depunerii trimiterii postale, continutul coletului respectiv intra in proprietatea Prestatorului, fiind la latitudinea acestuia sa distruga sau sa vanda continutul acestuia, fara nici o responsabilitate fata de client. Dupa deschidere, in situatia in care coletul contine marfa cu valoare comerciala, Prestatorul o poate valorifica, iar in alte situatii va distruge continutul coletului. Deschiderea, valorificarea si distrugerea coletului postal are loc in fata unei comisii formate din doua persoane si prin intocmirea proceselor verbale, iar membrii acestei comisii pot fi angajatii, membrii, delegatii Prestatorului sau colaboratorii acestuia. Procesul verbal va fi pastrat timp de un an dupa predarea coletului. Prestatorul va folosi suma provenita din valorificare pentru a reduce cheltuielile provenite din pastrarea coletelor nereturnabile sau va sta la dispozitie pentru a fi folosit in acest scop.

E. Reguli generale de utilizare a serviciilor

E.1. Raspunderea Prestatorului

E.1.1. Prestatorul accepta efectuarea transportului doar in cazul in care coletul este primit cu ambalaj si eticheta corespunzatoare de la Prestator. Daca coletele nu sunt ambalate intr-un mod corespunzator, ridicarea acestora se efectueaza doar pe raspunderea clientului Prestator. Prestatorul se obliga sa raspunda de corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport, cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor. In cazul in care ambalarea se face in mod necorespunzator de catre Prestator, Prestatorul nu va raspunde de nicio deterioare a coletului in timpul transportului. Tine de responsabilitatea Prestatorului – fie ca este aceeasi persoana cu Clientul sau nu – sa asigure faptul ca continutul coletului respecta legislatia si Termenii si Conditile Generale de transport.

Continutul coletului nu poate fi un obiect sau material al carui transport este interzis prin lege sau in Termenii si Conditii.

Verificarea continutului coletului nu este obligatia Prestatorului, in cazul in care acesta contine materiale excluse de la transport sau daca poate fi transportat in conditii speciale. Totusi, in cazul in care, in orice etapa a efectuarii serviciului de transport, se constata ca anumite obiecte sau intreg continutul coletului este exclus de la transport sau conditiile necesare transportului nu sunt complet indeplinite, nu se va expedia coletul Adresantului. Clientul si Prestatorul sunt responsabili in mod colectiv pentru daunele provocate de colet asupra vietii, sanatatii si integritatii corporale a persoanelor, de asemenea, asupra altor obiecte, echipamente ale Prestatorului si alte colete; sunt obligati sa-si suporte propriile daune si sa plateasca cheltuielile suplimentare ale Prestatorului (de exemplu returnare, reambalare, cheltuielile provenite din despagubirea daunelor, etc.), daca acestea au aparut ca urmare a nerespectarii de catre Client si/sau Prestator a prevederilor legale si a Termenilor si Conditiilor Generale.

E.1.2. Ambalare, inchidere, adrese

Este responsabilitatea Prestatorului – indiferent daca este aceeasi persoana cu Clientul sau nu – sa se asigure ca adresa este indicata in mod adecvat pentru transport si ca ambalajul care il va proteja, va conferi siguranta corespunzatoare naturii continutului.

Ambalarea coletelor se va realiza in asa maniara incat continutul din interior sa fie protejat, conform caracteristicilor, naturii, formei, greutatii continutului. Pentru invelis se va alege un ambalaj curat, deschis la culoare, care nu va impiedica lizibilitatea adresei si pe suprafata careia se pot lipi usor si durabil adresa si alte semne.

Nu necesita impachetare obiectele care nu se ambaleaza conform practicii aplicate in comert.

Inchiderea coletelor va trebui sa asigure imposibilitatea accesarii continutului fara deteriorarea evidenta a invelisului.

Indicarea adresei pe colet va fi facuta intr-un mod curat, clar si lizibil. Prestatorul are dreptul de a refuza coletele pe care adresa a fost modificata prin taiere/stergere, corectarea scrisului sau in orice alt fel. Numele Adresantului se va trece in intregime pe colet. Se pot indica mai multe nume pentru Adresant.

Adresarea se va face in asa fel incat adresa Prestatorului si a Adresantului sa fie vizibil separate. Datele referitoare la adresare se vor indica cu litere latine, cifre arabe (in cazul sectoarelor, strazilor, numerelor, blocurilor, etajelor, apartamentelor, dupa caz, cu numere romane), citet, pe colet, pe invelis sau pe documentul care indica adresa prinsa bine de colet – cu cerneala, dactilografiata, cu pixul sau tiparita – respectiv pe lista de adrese atasata la colet, pe documentele insotitoare. Se poate aplica si un document de adresare suspendat, lipit sau cusut, care va fi fixat pe colet ca sa nu cada pe parcursul gestionarii.

Prestatorul are obligatia de a specifica urmatoarele date pe colet:

  • numele Adresantului (Adresantilor), sau denumirea;
  • locul de destinatie a coletului – numele localitatii;
  • localizarea adresei – strada, denumirea spatiului public, numarul (daca nu este, numarul cadastral), scara;
  • adresa mai apropiata – etajul, cu indicarea apartamentului;
  • codul postal;
  • in cazul coletelor adresate in strainatate se vor indica tara si numarul de telefon al Adresantului din strainatate.

In cazul in care pe colet vor fi specificati mai multi Adresanti, Prestatorul va lua in considerare ca si adresa de returnare pe cea a primului Adresant indicat, iar daca unul indica un oficiu postal, Prestatorul va lua in considerare cealalta adresa.

F. Stabilirea si plata taxelor pentru servicii

F.1. Stabilirea taxelor

Pentru utilizarea serviciilor prezentate in prezentul document, clientul – in acest caz Clientul – va plati o taxa in baza unei facturi emise de catre Prestator. Clientii iau la cunostinta ca, in cazul in care pe comanda lipsesc datele de facturare, Prestatorul va considera datele Clientului ca si date de facturare.

Facturile emise de catre Prestator contin sumele brute, conform legislatiei privind impozitarea si plata TVA-ului. Partile au obligatia de a lua la cunostinta si accepta faptul ca, odata cu transmiterea comenzii, Consumatorul solicita in mod expres inceperea derularii serviciului de transport. In cazul renuntarii, persoana care suporta cheltuielile sau Consumatorul este obligat sa plateasca Prestatorului suma aferenta serviciilor efectuate pana in momentul incheierii contractului. Conform acestora, in cazul in care Clientul, Consumatorul sau Prestatorul se retrage din contractul incheiat in baza comenzii intr-un moment in care Prestatorul este deja pe drum, atunci Clientul sau Prestatorul, pe langa obligatiile generale, se obliga sa achite un sfert din taxa de expediere a pachetului respectiv toate celelalte cheltuieli provenite din inceperea indeplinirii serviciilor angajate de catre Prestator. De asemenea, Prestatorul se obliga ca, in cazul platii integrale si in avans, va rambursa, in termen de 10 zile lucratoare de la luarea la cunostinta a retragerii sau a anularii serviciului de transport de catre Consumator, partii care a efectuat plata, in acelasi mod ca si plata contravalorii, partea contraserviciului de transport, care depaseste contravaloarea serviciilor efectuate de catre Prestator, respectiv in cazul renuntarii de catre Consumator, suma totala a contraserviciului de transport. In conditiile in care Consumatorul solicita dreptul de renuntare dupa inceperea indeplinirii, suma care urmeaza sa fie platita de Consumator se va calcula conform sumei intregi a contraserviciului de transport, majorata cu suma impozitului. In acelasi timp, Clientii sunt obligati sa ia la cunostinta faptul ca, in cazul in care Clientul sau Prestatorul – indiferent de motiv – a completat documentele de transport cu mana si din aceasta cauza, pentru livrarea coletului, Prestatorul a incasat in mod direct taxa de la oricare dintre Clienti si nu a restituit-o in totalitate clientului care a rambursat partenerului in totalitate pentru clientul care a platit partenerului, Prestatorul are dreptul de a pastra 50% din taxa platita anticipat, respectiv sa emita factura pentru 50% din taxa de servicii Clientului sau persoanei care suporta cheltuielile, indiferent daca, din cauza completarii documentului de transport cu mana, Prestatorul nu poate indeplini sarcinile asumate sau le poate indeplini doar partial. Clientul este obligat sa ia la cunostinta faptul ca, in cazul in care datele privind coletul indicate prin comanda difera de datele primite ca si rezultat al efectuarii masuratorilor de catre Prestator, iar in urma diferentei in greutate sau marime rezultate a coletului revine obligatia de plata a unei taxe suplimentare, atunci Prestatorul are dreptul sa emita factura. Clientul se angajeaza la plata acestei taxe in termen de 8 zile de la preluarea facturii emise de acesta. Taxa serviciilor este stabilita de catre Prestator. Prestatorul are dreptul de a solicita taxele aferente serviciilor si altor sume legate de colet in termen de un an de la livrarea coletului. In cazul in care Clientul sau persoana desemnata, care suporta cheltuielile, intarzie cu achitarea taxei datorate Prestatorului, prin nerespectarea termenului specificat pe factura emisa de catre Prestator, atunci Prestatorul are dreptul, pe langa taxa datorata, si la penalitati de intarziere pentru fiecare zi de intarziere, in masura stabilita de lege. De asemenea, Clientii iau la cunostinta faptul ca, in cazul in care Prestatorul va demara fata de cel obligat la plata taxei orice procedura pentru recuperarea datoriilor expirate si ale altor sume, atunci Prestatorul are dreptul de a cere celui obligat si toate cheltuielile aferente demararii procedurilor.

F.2. Modalitati de plata

Platile taxelor privind serviciile de transport se pot efectua in urmatoarele moduri:

Ramburs/plata prin numerar: Clientul va indica Prestatorului daca va incasa de la Adresant contravaloarea serviciilor. Clientul este obligat sa ia la cunostinta faptul ca, daca in comanda indica gresit contul bancar pentru transferul banilor incasati prin procedura de ramburs, atunci Prestatorul este raspunzator numai in privinta transferului de bani in contul indicat, dar nu are obligatia si nici dreptul de a verifica daca contul bancar este un cont existent si cui ii apartine, respectiv nu isi asuma nicio responsabilitate daca transferul in contul dat a esuat. In cazul in care suma transferata in contul indicat gresit se va returna Prestatorului, acesta este obligat sa pastreze suma conform regulamentului pastrarii responsabile.

De asemenea, clientii sunt obligati sa ia la cunostinta faptul ca Prestatorul este scutit de orice responsabilitate si obligatie de despagubire daca suma dobandita prin procedura de ramburs care a fost transferata in contul bancar indicat de Client, nu va putea fi accesata de catre cel care dispune de cont, din alte motive care afecteaza contul.

Transfer bancar: in cazul platii prin transfer bancar Clientul va primi factura emisa de catre Prestator, impreuna cu confirmarea comenzii prin posta electronica, dupa depunerea comenzii. (Trimiterea prin posta este posibila numai in cazul in care, daca in locul trimiterii pe cale electronica, Clientul a ales trimiterea prin posta). Vom indica datele bancare pe factura in coltul din stanga sus. Daca va plati prin interfata sa bancara, Clientul poate justifica plata prin trimiterea confirmarii privind transferul. Clientii iau la cunostinta ca, numai dupa primirea documentului prin care se confirma plata, Prestatorul va trimite documentele de transport la care s-a angajat si numai apoi va veni curierul la adresa indicata de Client.

G. Servicii

Prestatorul efectueaza transportul si livrarea dupa confirmarea preluarii inregistrate pe pagina sa de web.

G.1. Servicii oferite

Intermedierea serviciilor de curierat: Intermedierea serviciilor de curierat:

Intermedierea serviciilor postale expres: in cadrul acestora, partenerul prestatorului ridica coletul de la Prestator, dupa care il duce la punctul de prelucrare unde se va efectua pastrarea coletului, depozitarea si prelucrarea acestuia. Dupa ridicarea coletului, acesta va fi expediat de catre partenerul prestatorului.

Se considera servicii suplimentare speciale urmatoarele:

  • administrarea coletului de asa natura incat acesta poate fi urmarit
  • serviciul asigurare
  • serviciul – ramburs
  • expediere cu garantie de timp (expres)

Taxa coletului se va achita conform dispozitiilor capitolului 6.

G.2. Ridicarea coletelor

Ridicarea coletelor se face in intervalul definit dupa solicitarea depusa in scris, la punctul de lucru al Prestatorului sau la adresa acestuia. Prestatorul informeaza clientul cu privire la ora aproximativa a ridicarii coletului de catre partenerul sau de la punctul de lucru.

Ridicarea coletelor este efectuata in baza acordului dintre Client si Prestator, de catre curierul angajat de partenerul intermediat de catre Prestator.

Clientul nu este obligat sa fie prezent la adresa de preluare, daca persoana Clientului difera de cea a Prestatorului. Pentru ridicarea coletului este necesar ca Prestatorul sa aiba asupra sa, tiparite, documentele trimise catre Client. Clientul este obligat sa ia la cunostinta faptul ca nu este obligatia Prestatorului sau a partenerului acestuia sa verifica relatia dintre Client si Prestator si nici nu verifica aceasta, ci doar solicita prezentarea documentelor tiparite si prezentarea actului de identitate al Prestatorului, respectiv cere datele persoanei prezente la adresa Prestatorului. Prestatorul si partenerul sau vor solicita – in cazul suspiciunii intemeiate – Prestatorului ca acesta sa justifice la fata locului daca coletul nu contine obiecte interzise sau ilegale. In cazul in care Prestatorul se opune acestei solicitari, curierul are dreptul de a refuza ridicarea coletului, situatie in care se vor aplica regulile stipulate in Termenii si Conditiile referitoare la refuzul ridicarii coletului.

Incheierea contractului de prestari servicii, respectiv ridicarea coletului de catre partenerul intermediat de catre Prestator este justificata prin actul Prestatorului sau al partenerului, pe care apare semnatura persoanei care a preluat coletul, data si ora preluarii, respectiv datele Prestatorului si/sau datele partenerului.

Daca, dupa verificare, curierul considera ca respectivul colet reprezinta o amenintare la siguranta sa personala, sau ca este neadecvat transportului cu echipamentul de transport care ii sta la dispozitie, poate refuza ridicarea coletului, conform celor prevazute in Termenii si Conditii.

G.3. Limitele de greutate si de marime

Limitele de greutate si marime ale coletelor care pot fi transportate cu partenerii prestatorului, avand in vedere echipamentele de transport ale acestora, sunt urmatoarele:

  • in cazul transportului cu autovehicul poate fi 40 kg.
  • circumferinta maxima acceptata in cazul transportului cu autovehiculul este de 300 cm

H. Livrarea coletelor

H.1. Reguli generale privind livrarea

Partenerul Prestatorului va expedia coletul la adresa indicata de Prestator, pe colet sau pe documentul insotitor al acestuia, cu exceptia situatiei in care partile sau Adresantul coletului dispun altfel.

In cazul in care livrarea coletului este impiedicata, partenerul Prestatorului, sau Prestatorul, in baza informatiilor primite de la partener, va notifica Prestatorulprin telefon sau pe cale electronica. Conform dispozitiilor Prestatorului – pe langa plata taxei totale catre Prestator – coletul va fi returnat de catre curier.

Adresarea necorespunzatoare sau neidentificabila (adica locul exact al expedierii Adresantului nu se poate stabili) nu va scuti Prestatorul de incercarea indeplinirii obligatiilor sale asumate prin contractul de prestari servicii, dar in cazul imposibilitatii expedierii din cauza adresei necorespunzatoare sau neidentificabile, prestatorul este scutit de obligatia de despagubire, respectiv

Odata cu aceasta, are dreptul de a emite o factura pentru intreaga taxa a serviciului de transport prestat catre Client sau cel care suporta cheltuielile.

H.2. Locul expedierii

H.2.1. Livrarea la domiciliu

Partenerul Prestatorului pe teritoriul tarii va expedia toate coletele la domiciliu.

H.2.2. Expediere indirecta

Partenerul Prestatorului va expedia coletul, in locul Adresantului persoana fizica, in cazurile definite prin lege, la organizatia care functioneaza la adresa data, sau la persoana indreptatita pentru a prelua coletele pentru acesta – la locul asigurat de Prestatorul indirect.

Imposibil de expediat pe cale indirecta:

  • colet inregistrat incorect
  • colet cu servicii speciale de expediere personal Adresantului
  • cu ramburs
  • toate coletele a caror expediere indirecta este exclusa din intelegerea partilor sau prin lege;
  • coletul, pentru care Adresantul refuza livrarea indirecta a Prestatorului

Partenerul Prestatorului va anunta Adresantul printr-o notificare cu privire la sosirea coletelor care nu pot fi predate direct.

Prestatorul indirect este obligat (pentru angajati) sa administreze separat coletele care sosesc pentru sine.

H.3. Livrarea coletului pentru persoana cu drept de preluare

Se considera persoana cu drept de preluare Adresantul, imputernicitul, cel care preia in locul persoanei coletul indirect.

Partenerul Prestatorului are dreptul de a expedia orice colet pentru persoana care preia. Odata cu predarea catre persoana cu drept de preluare, Prestatorul isi indeplineste contractul de prestari servicii.

Are drept de preluare a coletelor adresate persoanelor juridice, organizatiilor de afaceri fara personalitate juridica si altor organizatii (in continuare: organizatie) persoana aflata in pozitie de conducere. Prestatorul si partenerul acestuia considera un colet adresat unei organizatii, daca in adresa coletului pentru organizatie, pe langa numele denumirii organizatiei, a fost specificata si persoana fizica, sau pe colet apare numele persoanei fizice si adresa organizatiei – fara denumirea acesteia.

Persoana care are dreptul de preluare, in afara de Adresant, raspunde pentru predarea coletului catre Adresant, conform reglementarilor generale ale dreptului civil.

H.3.1. CONFIRMAREA DE PRIMIRE

Cel care preia coletul este obligat sa confirme preluarea coletului prin semnatura sa, dupa inregistrarea datei si a orei expedierii pe documentul de expediere.

Daca preluarea coletului destinat persoanei fizice nu este recunoscuta de Adresant, cel care preia este obligat la indicarea relatiei dintre Adresant si acesta.

In cazul refuzului semnaturii, Prestatorul sau retrimite Prestatorului coletul prin intermediul partenerului – cu prezentarea motivului.

Coletul inregistrat si adresat Adresantului care nu stie sa scrie, nu cunoaste literele latine, este nevazator sau din alte motive legate de schimbarea starii fizice, trebuie expediat in prezenta unui martor major care stie sa scrie. Martorul – prin indicarea acestei calitati – va semna cu numele sau propriu la predarea coletului pe documentul de expediere. Martorul si Adresantul sunt obligati sa-si justifice identitatea in fata Prestatorului.

Coletul sosit pentru minor sau persoana sub ingrijire pentru incapacitate de a actiona in locul Adresantului va fi expediat de catre Prestator reprezentantului legal sau ingrijitorului. Reprezentantul legal sau ingrijitorul isi justifica aceasta calitate prin hotararea autoritatii, adeverinta emisa de autoritati sau prin certificatul emis de autoritati.

In caz de deces al Adresantului-persoana fizica, desfiintarea persoanei juridice, respectiv a companiei comerciale fara personalitate juridica sau a altor organizatii, Prestatorul, prin partenerul, sau va returna imediat Prestatorului coletul livrat pentru aceste persoane sau organizatii.

H.3.2. Preluarea coletului returnat, returnare

Prin partenerul sau, Prestatorul este obligat sa ia inapoi coletul expediat gresit, respectiv continutul acestuia, chiar si in stare desfacuta, cu indicarea expedierii gresite si sa restituie taxa incasata la livrarea gresita si sa asigure, dupa inchiderea coletului, respectiv mentionarea expedierii gresite, livrarea acestuia conform regulilor.

Prestatorul, prin partenerul sau, nu mai ia inapoi coletul cu ramburs expediat conform regulilor, daca a transmis deja actul referitor la decontarea rambursului.

Daca, pe parcursul expedierii, Adresantul sau imputernicitul acestuia va declara in scris, ca nu accepta coletul, atunci coletul se va returna Prestatorului prin partenerul Prestatorului, fara a lua in considerare termenul de preluare si cu indicarea cauzei.

Daca aceste persoane refuza formularea declaratiei in scris, partenerul Prestatorului va nota acest fapt pe documentul de expediere si pe colet.

In cazul in care coletul nu poate fi expediat, din motive independente de competenta Prestatorului si a partenerului sau, Prestatorul, prin partenerul sau – cu indicarea cauzei – va returna coletul Prestatorului.

I. Informare, reclamatii

I.1. Informare

Prestatorul se angajeaza ca va informa clientii sai despre toate modificarile esentiale survenite in termenii si conditiile de prestari servicii.

Va transmite celor interesati prin e-mail, va publica pe pagina de web:

  • termenii si conditii;
  • taxele aplicate;
  • numarul de telefon pentru contactare permanenta, alte date de contact;
  • orice alte informatii de interes public.

I.2. Sesizari ale utilizatorilor, reclamatii

Conform legislatiei aferente, Prestatorul este obligat sa asigure clientilor Clienti posibilitatea depunerii gratuite de sesizari legate de servicii (in continuare reclamatie).

Clientii pot sa-si depuna reclamatiile dupa cum urmeaza:

  • prin fax;
  • prin telefon;
  • in scris;
  • in alte moduri corespunzatoare (de exemplu: e-mail, telegrama).

Se considera o reclamatie sesizarea in care utilizatorul sustine ca serviciile prestate de catre Prestator sunt necorespunzatoare partial sau in totalitate prevederilor legale, respectiv Termenilor si Conditiilor Generale. Indicarea pierderii partiale sau deteriorarea coletului postal, sesizarea si validarea pretentiei de despagubire este tinuta in evidenta reclamatiilor de catre Prestator.

Reclamatiile privind coletele, survenite pe parcursul indeplinirii serviciilor prestate de catre Prestator, se pot face in termen de sase luni cu decadere din drepturi, si se calculeaza de la data depunerii trimiterii postale.

Prestatorul este obligat sa verifice reclamatiile in cadrul unei proceduri gratuite, transparente si nediscriminatorii.

In cazul observatiei verbale, Prestatorul va actiona pe loc, in masura posibilitatilor pentru rezolvarea prejudiciului, respectiv va furniza informatiile necesare. Prestatorul va analiza reclamatia si, in cel mai scurt timp de la reclamatie, dar cel tarziu in termen de 3 luni de zile de la data introducerii acesteia, va solutiona reclamatia. Persoanele reclamante trebuie sa depuna/trimita toate documentele prin care isi intemeiaza pretentiile in vederea efectuarii unor analize corecte si complete (copie scrisoare de trasura(AWB), proces verbal de constatare intocmit in fata curierului la livrare, facturi doveditoare, ambalaj/produs deteriorat pentru expertiza). Reclamatiile cu privire la deteriorare ambalaj, colete lipsa sau greutate diferita, se fac la livrare si nu ulterior acesteia. In cazul reclamatiilor, Prestatorul confirma reclamantului primirea reclamatiei telefonic, prin mail daca reclamantul face publica adresa sa de mail si solicita acest lucru si prin completarea confirmarii de primire in cazul reclamatiei scrise si expediata in plic si raspunde in scris reclamantului prin mail, fax sau adresa de raspuns in functie de modul cum a primit reclamatia si solicitarea reclamantului. Pentru reclamatiile formulate verbal si prin telefon, data depunerii este ziua depunerii, iar in cazul reclamatiilor depuse in scris, prin scrisoare si in alte modalitati, se considera ziua sosirii acestora. In cazul informarii prestatorului strain trimis cu intarziere, prestatorul national responsabil pentru indeplinirea celor din Contractul de prestari servicii nu este responsabil, daca a facut totul pentru a pune la dispozitie la termen datele, informatiile de la prestatorul partenerului contractual. Prestatorul tine evidenta tuturor reclamatiilor depuse. Daca cel care solicita serviciile nu accepta raspunsul primit la reclamatie, sau daca Prestatorul nu raspunde la timp reclamatiei, cel care a depus reclamatia are dreptul de a se adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor in termen de 30 de zile de la comunicarea raspunsului sau in cazul lipsei unui raspuns.

J. RESPONSABILITATE PENTRU INDEPLINIREA SERVICIILOR

PRESTATORUL nu raspunde pentru deteriorarea, lipsa continutului, pierderea si distrugerea coletului produse pe parcursul transportului, insa este obligat sa solicite partenerului de transport repararea prejudicului cauzat CLIENTULUI, conform Termenilor si Conditiilor de Transport ale firmei de curierat care a prestat serviciul de transport in cauza.

Prestatorul nu raspunde pentru pagubele survenite in prestarea serviciilor, daca acestea s-au produs din motive ce nu pot fi inlaturate in afara sferei de functionare a prestatorului:

  • forta majora: razboaie, sabotaj, revolte, bombardamente sau alte cazuri de urgenta, dezastre naturale, incendii, greve, amenintare cu bomba, sau in cazul luarii de masuri de catre organele responsabile in baza legii apararii nationale;
  • in cazul in care coletul nu este ambalat corespunzator continutului sau din interior;
  • in situatia in care coletul s-a obtinut prin confiscarea de catre autoritatile maghiare sau straine sau in urma expedierii esuate cauzata de procedurile autoritatilor maghiare sau din strainatate;
  • pentru daunele cauzate prin incalcarea legii sau prin comiterea unei infractiuni de catre terte persoane inafara Prestatorului;
  • Clientul (Clientul, Prestatorul, Adresantul) a provocat dauna prin incalcarea legii sau comiterea unei infractiuni;
  • daca dauna a fost cauzata de caracteristica interna a coletului, deficienta ambalajului care nu a putut fi observata din afara sau adresarea necorespunzatoare;
  • Clientul nu a tiparit formularele trimise catre acesta de catre Prestator, nu le-a transmis Prestatorului, sau Clientul/Prestatorul a completat formularele de asa maniera incat partenerul Prestatorului nu a putut indeplini livrarea conform conditiilor dispuse in comanda, sau le-a indeplinit cu intarziere,
  • din vina Clientului si/sau a Prestatorului, formularul trimis de catre Prestator nu se afla la Prestator la data ridicarii coletului si, din acest motiv, Prestatorul este nevoit sa completeze de mana, la fata locului, scrisoarea de trasura, iar in urma acestui fapt datele depuse in comanda difera sau Prestatorului nu a indeplinit livrarea conform conditiilor depuse in comanda, sau le-a indeplinit cu intarziere;
  • Clientul sau Prestatorul nu s-au pronuntat in prealabil legat de coletele care necesita manipulare speciala (de exemplu fragil); respectiv
  • trimiterea a fost primita fara obiectii de catre Adresant, cu exceptia reclamatiilor referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea totala ori partiala a continutului trimiterii postale
  • pentru daunele indirecte si castigurile nerealizate.

Demonstrarea daunelor de mai sus revine in sarcina urmatoarelor persoane:

  • Prestatorul: in privinta deficientei ambalajului si adresarii necorespunzatoare, respectiv in privinta ca dauna a fost cauzata din motive in afara sferei sale de operare, sau pe langa indeplinirea sa conform contractului, a fost cauzata de alta persoana decat cea care a suferit dauna;
  • Clientul si Prestatorul, respectiv Adresantul: atunci cand dauna nu s-a produs din deficienta ambalajului sau adresarea necorespunzatoare, respectiv, cand dauna nu poate fi redusa la continutul, natura interioara a coletului, de asemenea aceste persoane sunt obligate sa justifice valoarea continutului ambalajului si masura prejudiciului.

Poate fi readusa la continutul, natura interioara a coletului, de asemenea aceste persoane sunt obligate sa justifice valoarea continutului ambalajului si masura prejudiciului.

In cazul expedierilor indirecte, responsabilitatea Prestatorului se transfera odata cu livrarea coletului celui care a preluat coletul, iar acesta raspunde fata de Adresant conform reglementarilor generale ale dreptului civil.

Pe langa cele mai sus mentionate, Clientul are dreptul de a valida solicitarea de garantie sau garantia de echipament conform regulilor Codului Civil in cazul indeplinirii defectuoase, fata de catre Prestator, dar pentru aceeasi deficienta nu se pot valida deodata, in paralel.

In cazul solicitarii garantiei de echipament se poate solicita repararea sau schimbarea, exceptand cazul in care solicitarea aleasa este imposibila sau creeaza cheltuieli suplimentare Prestatorului fata de indeplinirea altor solicitari ale acestuia. In cazul in care nu a solicitat pana acum repararea sau schimbarea, respectiv nu a putut solicita acest lucru, atunci Clientul va putea pretinde reducerea contraserviciului de transport proportional sau va putea repara defectului pe cheltuiala Prestatorului, sau va putea solicita repararea de catre altcineva – sau in ultimul caz – poate sa se retraga din contract.

Clientul poate sa-si valideze prejudiciul suferit conform punctului K.1.2.

J.1. Despagubire

J.1.1. Reguli generale de despagubire

Dreptul clientului de a depune plangere impotriva Prestatorului decade daca in termen de 1 an de la data livrarii transportului, sau de la data la care ar fi trebuit livrat transportul sau data la care s-a terminat serviciul de transport, nu s-a inaintat actiune in justitie. In cazul in care plangerea se refera la serviciile aditionale, dreptul clientului de a depune plangere impotriva Prestatorului decade daca in termen de 1 an de la data la care clientul ar fi trebuit sa-si dea seama de pierdere, deteriorare sau intarziere, nu s-a inaintat actiune in justitie.

Pentru solutionarea pretentiei de despagubire a Clientului in cazul distrugerii sau pierderii coletului, a deteriorarii coletului, sau a lipsei continutului, pretentia la despagubire se va depune in scris.

Clientul isi poate anunta in scris, in termen de cincisprezece zile de la preluarea coletului, pretentia de despagubire, cu titlul de expediere intarziata a coletului postal.

Pentru judecarea si satisfacerea pretentiei de despagubire a Clientului in cazul distrugerii sau pierderii coletului, a deteriorarii coletului, sau a lipsei continutului, pretentia la despagubire se va depune in scris sau se va intocmi un proces verbal la Prestator.

In cazul in care Prestatorul nu are posibilitatea de a lua inapoi coletele expediate gresit si sa le expedieze conform regulilor, coletul se va considera pierdut. In situatia in care Prestatorul a declarat o valoare mai mica decat cea reala, despagubirea este la nivelul valorii declarate.

Prestatorul are dreptul la despagubiri cu exceptia celor situatiei in care Adresantul a preluat coletul deteriorat.

Prestatorul poate solicita justificarea masurii daunei in cazul in care pretentia la despagubire este legata de deteriorarea coletului sau de lipsa continutului acestuia.

J.1.2. Modalitatea anuntarii pretentiei de despagubire

In cazul in care Prestatorul a stabilit distrugerea sau pierderea coletului, in termen de 30 de zile, in urma analizei, va informa clientul in scris despre acesta.

Daca clientul doreste sa-si exercite dreptul la despagubire, va putea solicita acest lucru Prestatorului in termen de cel mult 1 an de zile de la data predarii coletului.

Pretentia la despagubire legata de deteriorarea coletului, lipsa continutului partial sau total se poate anunta in scris.

In cazul in care Prestatorul, in oricare etapa a manipularii coletului, va observa deteriorarea sau lipsa continutului, va intocmi un proces verbal legat de acest fapt si de masura acestuia. Coletul deteriorat sau cu lipsa de continut se va expedia impreuna cu procesul verbal.

In astfel de cazuri, Adresantul sau imputernicitul acestuia – in unele situatii Prestatorul – va prelua cu indicarea pretentiei la despagubire in procesul verbal (eventual cu declaratia privind cele cuprinse in proces verbal), care va fi semnat drept justificare.

Daca deteriorarea sau lipsa continutului coletului nu se recunoaste, acest lucru se va comunica in scris Prestatorului, in termen de 3 zile lucratoare.

J.1.3. Luarea deciziei asupra pretentiei la despagubire, plata

In cazul deteriorarii sau pierderii coletului, sau a lipsei totale sau partiale a continutului acestuia, pretentia la despagubire depusa in baza procesului verbal va fi evaluata de catre Prestator care va informa clientul in scris cu privire la rezultat in termen de 3 luni.

Prestatorul va lua masuri in termen de 8 zile calendaristice – de la evaluare– legat de plata despagubirii, daca se considera ca pretentia este intemeiata.

In cazul respingerii totale sau partiale a pretentiei, Prestatorul va comunica in scris clientului motivele acelei decizii.

J.1.4. Cuantumul despagubirii

In cazul deteriorarii, lipsei, pierderii, distrugerii continutului coletului, Prestatorul este obligat la plata despagubirii dupa cum urmeaza:

  1. a) in caz de pierdere, furt sau distrugere totala:
  2. cu intreaga valoare declarata, pentru o trimitere postala care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata;
  3. cu intreaga valoare declarata, pentru o trimitere postala care face obiectul unui serviciu de trimitere contra ramburs, pana in momentul livrarii la Adresant;
  4. cu intreaga valoare a rambursului, pentru o trimitere postala care face obiectul unui serviciu de trimitere contra ramburs, dupa livrarea acesteia Adresantului, cand furnizorul de servicii postale a omis incasarea rambursului de la Adresant;
  5. cu suma reprezentand de 10 ori tariful serviciului de transport, pentru trimiterile postale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata;
  6. O valoare maxima echivalenta in RON cu 100 USD per expeditie, dar (ca in toate

cazurile) pierderea trebuie dovedita, si o valoare maxima echivalenta in RON cu 500 USD in cazul bijuteriilor sau ceasurilor, altele decat imitatiile de bijuterii si ceasuri) pentru expeditiile UPS.

  1. b) in caz de pierdere ori distrugere partiala sau deteriorare:
  2. cu valoarea declarata pentru cota-parte corespunzatoare greutatii lipsa din valoarea declarata, pentru trimiterile postale depuse inchise, care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata;ru partea lipsa, distrusa sau deteriorata, inscrisa in nota de inventar, pentru trimiterile postale depuse deschise, care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata;
  3. cu cota-parte corespunzatoare greutatii lipsa din valoarea declarata, pentru trimiterile postale depuse inchise, care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata;
  4. cu suma reprezentand de 10 ori tariful serviciului de transport, in caz de pierdere partiala, distrugere partiala sau deteriorare a trimiterilor postale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata.

Clientii iau la cunostinta si accepta ca Prestatorul nu are niciun fel de responsabilitate si nu are obligatia la despagubire pentru pretentiile de despagubire provenite din faptul ca o persoana, in afara de Client, pretinde suma rambursului.

Dar Prestatorul a platit Clientului sau catre persoana desemnata de Client suma rambursului in totalitate si poate dovedi acest lucru, conform prezentului document.

J.2. Procedura in cazul coletelor care au fost gasite dupa despagubire

In situatia in care coletul sau o parte din continutul acestuia a fost gasit dupa plata sumei de despagubire, prestatorul va notifica partea despagubita despre aceasta. Prestatorul va returna coletul despagubitului si, in acest caz, despagubitul nu va trebui sa restituie suma despagubirii. Daca in termen de 8 zile de la livrarea nereusita, despagubitul nu da nici un raspuns la notificare, acest lucru va fi considerat de catre Prestator drept renuntarea la colet si la continutul acestuia.

J.3. Obligatie de restituire a taxei

Prestatorul va restitui taxa stabilita in mod eronat la preluarea coletului sau care a fost incasata gresit la expediere, diferenta de taxa, respectiv taxa serviciului de transport neindeplinit – dupa ce a fost constatat acest fapt – catre Clientul expedierii coletului sau daca persoana este diferita de Client, catre persoana care a fost desemnata in contract ca si persoana care va suporta cheltuielile.

Prestatorul va restitui taxa integral in cazul in care Clientul sau Prestatorul se retrage din contract – cere inapoi coletul la locul ridicarii – inaintea expedierii coletului, iar coletul, din motive imputabile Prestatorului, a fost returnat fara a ajunge la destinatie, Prestatorul nu a indeplinit contractul de prestari servicii, coletul predat ca si fragil s-a deteriorat.

Clientii iau la cunostinta ca, daca parasesc locul ridicarii coletului si curierul s-a deplasat deja la fata locului, atunci Clientul sau Prestatorul este obligat sa plateasca Prestatorului taxa survenita si cheltuielile conform punctului F.1.

Prestatorul va restitui o parte din taxele platite in urmatoarele cazuri (restituire partial taxa):

– diferentei de taxa, daca Clientul sau daca persoana este diferita de Client, catre persoana care a fost desemnata sa suporte cheltuielile, daca a platit o taxa mai mare decat cea conforma taxei stabilite si acest lucru poate fi constatat din documentele de administrare a Prestatorului sau ale coletului.

Diferenta dintre taxa platita si taxa noua, daca Clientul sau Prestatorul a cerut Prestatorului inainte de expediere modificarea serviciului de transport special sau a adresei de destinatie si in baza destinatiei noi sau in cazul serviciului de transport suplimentar, atunci se datoreaza plata unei taxe mai mici.

J.4. Responsabilitate pentru livrarea intarziata a coletului

In cazul expedierii cu intarziere a coletului cu termen de expediere garantat, prestatorul este obligat la plata despagubirii, cu exceptia cazului in care va dovedi ca intarzierea a fost provocata din motive inevitabile, in afara competentei sale.

Pentru depasirea termenului in cazul serviciului de transport de expediere cu termen garantat din motive imputabile Prestatorul acorda livrarea gratuita a trimiterii postale intarziate sau acorda o alta trimitere postala gratuita.

Pentru livrarea intarziata a coletului fara termen garantat de expediere, prestatorul nu are obligatia de despagubire.

Daca in tara nu are loc livrarea coletului predat in timp de cincisprezece zile, in lipsa unei intelegeri diferite dintre parti, coletul va fi considerat pierdut si, pentru despagubire, se vor aplica regulile aferente pierderii coletelor.

In cazul in care coletul care s-a considerat pierdut se gaseste, coletul se va expedia. Dar despagubirea deja platita nu se va mai restitui prestatorului nici in cazul expedierii.

K. Raspunderea clientului

Clientul este obligat sa ia la cunostinta si accepta faptul ca are aceeasi responsabilitate ca si clientul in privinta tuturor obligatiilor, care conform datelor furnizate in comanda sau in prezentul document revin si altor clienti (de exemplu responsabilitatea pentru neplata persoanei care suporta cheltuielile, sau in privinta obligatiilor Prestatorului).

Conform punctului A.2., clienti accepta ca, legat de Serviciu – avand in vedere natura de intermediere a serviciului de transport – pot depune toate declaratiile numai catre Prestator si pot solicita informatii si declaratii numai acestuia. Clienti se angajeaza ca, daca totusi intra in legatura cu partenerul Prestatorului in mod direct, in privinta serviciului de transport comandat si prin aceasta provoaca un prejudiciu Prestatorului, sunt obligati sa despagubeasca Prestatorul pentru prejudiciu, impreuna cu cheltuielile suplimentare.

Clientul si Prestatorul isi asuma responsabilitatea materiala totala pentru daunele provocate Prestatorului, care survin in urma incalcarii legislatiei si a Termenilor si Conditiilor Generale. In acest sens, Clientul si/sau Prestatorul vor/va despagubi Prestatorul in privinta tuturor daunelor suferite de acesta, ocazionate mai ales, dar nu exclusiv de:

  • furnizarea de date personale false sau date reale, dar indicate ca fiind datele altora,
  • caracterul contradictoriu, gresit, fals sau inselator al celorlalte date ale comenzii,
  • completarea gresita, falsa sau inselatoare a formularele trimise de catre Prestator sau completarea de asa natura incat indeplinirea de catre Prestator ar fi imposibila conform prezentului contract sau al oricarei legi,
  • nerespectarea prevederilor, conditiilor referitoare la ambalare,
  • coletul contine obiecte interzise sau ilegale sau contine obiecte conditionate, dar care nu indeplinesc conditia, sau care induc in eroare sau mentin in eroare Prestatorul in privinta datelor reale despre continutul coletului.

L. Calitatea prestarii serviciilor

Prestatorul se angajeaza ca, pe parcursul activitatii sale, va presta in totalitate serviciile platite si comandate de Client, conform termenilor si conditiilor generale,

Va transmite coletele in siguranta si le va expedia in stare intacta si nedeteriorata conform prevederilor ordonantelor aferente referitoare la calitate.

Traseul de livrare al coletelor ridicate va fi ales de catre prestator si partenerul acestuia, conform serviciilor solicitate.

L.1. Tranzit in circulatia interna

Prestatorul isi organizeaza activitatea de asa natura incat intervalul de livrare al coletelor predate in circulatia interna, pe traseul de la Prestator la destinatie sa fie indeplinit conform urmatoarelor:

Prestatorul se angajeaza ca va expedia sau va incerca livrarea coletelor conform contractelor in vigoare si care vor urma, respectiv conform termenelor stabilite in contractele ocazionale (in scrisori de trasura), conform celor indicate in scrisoarea de trasura si in conditiile Prestatorilor.

M. Colaborare pentru adunarea datelor secrete

Prestatorul colaboreaza cu organele care au fost desemnate de lege special pentru a aduna date cu caracter secret. Prestatorul asigura conditiile de aplicare ale instrumentelor si tehnicilor pentru adunarea informatiilor cu caracter secret in ceea ce priveste echipamentele si locatiile sale. Furnizarea datelor pentru organele desemnate pentru adunarea informatiilor secrete este gratuita.

N. Dreptul de autor

Intregul continut al site-ului www.mokatrans.ro – imagini, texte, grafice, simboluri, elemente de grafica web, scripturi, programe si alte date – este proprietatea SC MOKATRANS S.R.L. si este aparat de Legea pentru protectia drepturilor de autor si de legile privind proprietatea intelectuala si industriala. Folosirea fara acordul SC MOKATRANS S.R.L. a oricaror elemente enumerate mai sus se pedepseste conform legilor in vigoare.

In cazul in care doriti sa ne semnalati o incalcare a dreptului de autor pe acest site, va rugam sa ne trimiteti sesizarea la adresa: contact@mokatrans.ro

O. Dispozitii finale

Activitatea de servicii de transport la care nu se face referire in prezentul document va fi guvernata de prevederile Codului Civil privind reglementarea transportului, respectiv legislatia romana privind transportul.

In privinta activitatii de servicii postale, cazurile la care nu se face referire in prezentul document vor fi guvernate de legea CLIX din anul 2012 (in continuare: Legea Postei), legislatia romana privind serviciile postale si dispozitiile Codului Civil.

Partile contractante accepta ca, daca oricare dintre prevederile incluse in Termeni si Conditii ar incalca legea si, din acest motiv, prevederea ilegala se considera nula, acest lucru nu va influenta restul prevederilor si valabilitatea Termenilor si Conditiilor Generale. In locul prevederii nule partile vor aplica prevederile legii pentru rezolvarea problemei legate de prevederea originala, nula.

Termenii si Conditiile din prezentul document se vor modifica numai in scris.

Oradea, 27 octombrie 2014.

Last updated: 2017-11-24 16:11:53

Anexe

Anexa numarul 1.

Obiectele care pot fi transportate in mod conditionat si cele care sunt excluse de la transport:

1.      Obiecte care pot fi transportate in mod conditionat:

  • ecran LCD, CRT, cu LED sau cu plasma
  • mobilier montat pe paleti (conditie: cutie de carton captusita corespunzator)

2.      Obiectele excluse de la transport:

  • arme de foc (inclusiv cele cu aer comprimat sau de vanatoare)
  • artificii, pocnitori si alte produse pirotehnice
  • baterii (incluzand cele cu litiu, baterii auto)
  • gaz, dispozitive pirotehnice
  • medicamente cu prescriptie medicala
  • plante si animale
  • ambalaje din sticla si plastic
  • mobilier si instrumente casnice
  • produse impachetate in pungi,saci, saci din panza
  • droguri, substante halucinogene, materiale psihotrope
  • produse neambalate corespunzator
  • obiecte din portelan si ceramica
  • alimente perisabile, alimente inghetate
  • bani (in orice moneda)
  • colet adresat pentru orificiul postal
  • alcool in cantitate comerciala, respectiv tutun in orice cantitate
  • narcotice, alte materiale halucinogene si definite in codul penal

3.      Curierul poate refuza ridicarea obiectelor care in mod normal nu sunt supuse interdictiei, in urmatoarele conditii:

  • obiectul care urmeaza sa fie expediat a fost ambalat vizibil necorespunzator
  • colet legat cu bretele (ambalajul se poate desface sau agata pe banda)

Clientul ia la cunostinta ca MOKATRANS S.R.L. nu va insarcina sau nu va intermedia un transport care este contradictoriu regulamentului Partenerilor.

 

In baza regulilor impuse de Prestator, nu se va accepta comanda pentru transportarea produselor ambalate intr-un mod necorespunzator, marfuri perisabile, care pot contine substante infectioase, ramasite pamantesti, tigari si alte produse de tutun, animale si plante, fructe, sampanie.

 

In cazul transportului marfurilor perisabile, lichidelor, materialelor din sticla, ecranelor LCD sau cu plasma, ecranelor CRT, materialelor din portelan, picturilor, canilor, vazelor, obiectelor ceramice, mobilierului fara ambalaj, marfa defecta se va face numai pe baza incheierii unui contract special.

MOKATRANS S.R.L. are dreptul de a solicita o garantie de la Client pentru expedieri de marfa de tipul produselor de origine animala, antichitati si artefacte, vigneta, lingouri de aur (sau pentru orice alte metale pretioase), valori asemanatoare banilor (nu doar bani in numerar, bancnote, chitante, hartii de valoare, hartii de stat, cartela de telefon pre-pay, cartelele SIM activate, si chiar si timbrele inca nefolosite). Transportul marfurilor care depasesc valoarea de 1.000 Euro, bijuteriile la moda, bijuteriile sau obiectele din metale pretioase sau pietre pretioase (inclusiv diamantul industrial), drogurile legale, medicamente si produse de ingrijirea sanatatii, probe sanitare (inclusiv fluidele corporale si probele de tesut), microprocesoare si piese electrice se vor transporta numai cu declaratia pe proprie raspundere a Clientului si impreuna cu toate documentele legale.

 

De asemenea, in cazul transportarii artefactelor, vazelor, picturilor si bijuteriilor, MOKATRANS S.R.L. are dreptul (respectand regulile partenerilor) sa solicite poze si documente sustinute de facturi pro-forma care justifica valoarea. Acestea vor fi semnate de catre Client. Documentele necesare pot fi solicitate prin adresa de e-mail contact@mokatrans.ro sau de la Serviciul Clienti.

Clientul are obligatia legala de a anunta daca marfa face parte din materialele periculoase. MOKATRANS S.R.L. isi rezerva dreptul de a refuza orice transport care nu constituie proprietatea Clientului, sau nu este trimisa in numele acestuia, care nu este ambalat corespunzator transportului grupat, sau coletele care prezinta riscul de deteriorare. In Termenii si Conditiile partenerilor MOKATRANS S.R.L. referitoare la transport se regasesc si obiectele excluse de la transport sau obiectele care pot fi transportate in mod conditionat dar nu au fost incluse in prezenta anexa si constituie parte integranta a acestor Termeni si Conditii Generale, chiar daca nu au fost mentionate separat si in prezenta anexa.

 

MOKATRANS S.R.L. isi rezerva dreptul de a modifica lista din prezenta anexa.

Vrei sa transporti sau vrei sa calatoresti in Anglia?

Contacteaza-ne – iti oferim cea mai buna oferta special adaptata pentru tine.

Suna-ne
Contact